Leírás és Paraméterek
A Malacpóker egy nagyon könnyed, de fordulatos játék. 8 éves kortól ajánlott, de ez a játék felnőtteknek is való trécseléshez, sörözéshez, lazuláshoz.
Kockák helyet malacokkal dobunk és az általuk felvett pozíciók alapján kapunk pontokat. Mindaddig dobhatunk, amíg abba nem akarjuk hagyni (ekkor felírjuk a gyűjtött pontokat), vagy le nem nullázzuk az aktuális pontjainkat... Bizony, ha rossz oldalukon fekszenek a röfik, akkor az ebben a körben gyűjtött pontjaink mennek a levesbe (kocsonyába)! Ha kockáztatunk, előbb elérhetjük a 100 pontot (az nyeri a partit, aki előbb eléri a 100 pontot), de nem nehéz kigurítani a nullázós felállást.
A játék célja: A malacokat dobálva minél több pontot kell szerezni egy adott kör alatt. Az nyeri meg a játékot, aki először eléri a 100 pontot.
A játék menete: A notesz tetejéről vegyük le a fedőlapot és tartsuk meg, hogy a játék folyamán ellenőrizhessük a pontszámokat. Jelöljünk ki egy játékost „Kondásnak”, aki a noteszbe feljegyzi a pontszámokat. Válasszuk ki a kezdőjátékost, aki mindkét
malaccal egyszerre dob. Nézzük meg, hogyan landolnak és hány pontot ér a dobásunk! (Pár perc játék alatt meg lehet tanulni a leggyakoribb formákat és a pontokat.)
A játékos megjegyzi a dobása pontértékét, azután eldönti, hogy folytatja-e a dobást vagy megáll. Érdemes észben tartani azt, hogy az újabb dobásokkal nő a "Kiröffenés" esélye, ezért elveszítheti az ebben a körben szerzett pontjait! (Kiröffenés = az a pozíció, amikor az egyik malac a jobb, a másik a bal oldalán fekszik. Na, ilyenkor van az, hogy lenulláztuk a körben szerzett pontjainkat.)
A játékos addig dobhat, amíg:
1. úgy dönt, hogy megáll, akkor az eddig szerzett pontjait összeadjuk és felírjuk, vagy...
2. „Kiröffen” ilyenkor elveszíti az összes pontját, amit ebben a körben szerzett, vagy
3. „Malackodik”, ilyenkor a játékos a játékban eddig szerzett összes pontját elveszíti.
A kör végén a kondás felírja a pontokat és a következő játékos dob a malacokkal.
Tartalom: 1 tartódoboz, 2 malacfigura, 1 notesz, 2 ceruza